Henrik Stenberg, Kasper Hedlund och Jonas Adriansson har varit sina moderklubbar trogna hela karriären.
Foto: Per Wiklund och Event-bilder.se

Så många egna produkter har semifinallagen

ANNONS

Tittar man på antalet egna produkter i semifinallagen på herrsidan så är det ett spann mellan 0-6 egna produkter.

Ett ständigt återkommande uttryck under silly season är att man satsar på unga talanger från de egna leden. Vidare låter det ofta att man vill utveckla talangerna från närområdet också. Under seriens gång i herrarnas SSL har man även hört tränare som anklagar andra lag för att vara köpelag och så vidare. Storvreta är ett av lagen som blivit anklagade för att vara ett köpelag efter att man gjorde en stark silly season i våras.

Tar man en titt på de fyra lagen som spelar semifinal på herrsidan denna säsong så ser man att Storvreta faktiskt är det laget som har flest egna produkter om man tittar på laguppställningen i den senaste kvartsfinalen.

Storvretas trupp innehöll 6 egna produkter och 13 spelare från andra föreningar.
Fredrik Lindholm, Henrik Stenberg, Jesper Berggren, Nicklas Paulsson, Jacob Pettersson och Victor Klintsten är alla Storvreta produkter.

Storvretas motståndare Mullsjö hade tre egna produkter i truppen som besegrade Pixbo.
David Gillek, Kasper Hedlund och Tobias Utterberg.

Falun hade med två egna produkter i den 18-manna starka trupp som besegrade Dalen.
Jonas Adriansson och Johan Fahlström.

Linköping hade inte en enda egen produkt med i laget som slog ut Växjö dock så är det ett lag som verkligen kan säga att man satsar på lokala talanger då majoriteten av truppen som slog ut Växjö kom från andra Linköpingsföreningar.