Bjuder på entrén i helgens SSL-match
ANNONS
På lördag spelar Pixbo Wallenstam sin hemmamatch mot Mullsjö i svenska superligan. För första gången får Partille Arena vara värd för en SSL-match. Pixbos sponsorer bjuder på inträdet och hälften av intäkterna tillfaller välgörenhet.
När Pixbo Wallenstam möter Mullsjö på lördag spelas matchen i Partille Arena där åskådarna bjuds på fri entré och massa kringaktiviteter.– Pixbo Wallenstam vill gärna varje år kunna bjuda på entrén i en match med festlig inramning. Detta är möjligt tack vare att våra sponsorer går in med X antal kronor per åskådare, så det är ju egentligen de som bjuder. I samband med denna match vill vi också stödja olika typer av verksamheter vi tycker ligger i linje med vår värdegrund och det samhällsansvar vi gärna vill ta. Eftersom Wallenstam AB, som är en av klubbens huvudsponsorer, är matchvärd och också har ett nära samarbete med Räddningsmissionen föll det sig naturligt att i år låta hälften av intäkterna tillfalla deras projekt Solrosen, säger klubbchefen Kristina Landgren Carestam i ett pressmeddelande.
I år har man valt att stödja Solrosen som drivs av Göteborgs Räddningsmission.
– Solrosen är en verksamhet som finns för att stötta barn och ungdomar som har, eller har haft, en nära familjemedlem som på ett eller annat sätt varit i kontakt med kriminalvården. Solrosen drivs av Göteborgs Räddningsmissionen som bland annat har jobbat med hemlöshet i sextio år och de senaste sexton åren med den utsatta gruppen av barn och ungdomar som har en förälder eller ett syskon i fängelse. Vi erbjuder bland annat individuellt samtalsstöd och stödgrupper. På sommaren anordnar vi läger och på lov olika aktiviteter. Vi har också en stor julfest varje år. Uppskattat är också vår Taco-tisdag då vi samlas i våra lokaler och äter och umgås, säger Line Fuchs, verksamhetsledare på Solrosen.
Klubben är stolta över att kunna vara med och bidra.
– Vi, Pixbo Wallenstam, vill vara en klok förebild för de 550 barn med familjer och vänner i lokalsamhället där vi verkar. Alla skall kunna delta och därför föll valet av samarbetet med Solrosen sig naturligt, berättar Fredrik Löfgren, som är ungdomstränare i klubben.
Fredrik Löfgren, Line Fuchs och Elisabeth Vansvik. (Foto: Pixbo Wallenstam)
Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör på Wallenstam AB, menar att det är viktigt att hjälpa och bidra till människor som hamnat utanför.
– Vi har stött Räddningsmissionens sedan starten och det är en del av vår företagskultur att stödja och bidra. I vår sponsringsstrategi ligger att vi vill stötta bra aktiviteter där vi har våra fastigheter och hyresgäster. I Mölnlycke har vi många fastigheter och Pixbo Wallenstam står för goda värden, som att alla kan vara med och det är jämställt. Det är därför kul när vi kan förena stödet till Solrosen och till Pixbo Wallenstam genom att vara matchvärd till lördagens match, säger Vansvik.
Källa: Pressmeddelande