Klirr i kassan under Finnkampen
ANNONS
Det var nystartade Örlogsstadens IBK som arrangerade Finnkampen och det ekonomiska utfallet blir bra för klubben - Vi hade hoppats på 3 000 åskådare men ju närmare speldatum vi kom får vi vara nöjda med de drygt 2 100 åskådarna som kom, säger Örlogsstadens IBK:s ordförande Håkan Sandegård till Innebandymagazinet.se.
Det blev en hektisk dag för arrangörsklubben i Telenor Arena. Klubben var garanterad 40 000 kronor av Arenabolaget som skötte biljettförsäljningen och Örlogsstaden hade rätten till all försäljning i kioskerna under speldagen.– Vi är nöjda, lagen är nöjda och det var bra med folk. Vi hade hoppats på 3000 åskådare, men en förklaring kan vara att SM-finalerna avgörs i Malmö och att folk då bara väljer ett av arrangemangen, säger Sandegård till Sydöstran.se och fortsätter.
- Det blir lite mer än 40 000 kronor till klubben. Vi har sålt slut på nästan allt, allt arbete som vi lagt ner har betalt sig bra, säger Sandegård.