123 procent mer TV 2007/08
ANNONS
2007/08 var den första säsongen för innebandyns avtal med TV4. När det gäller den totala tiden i de svenska tv-kanalerna blev summan 148 timmar, vilket kan jämföras med 66,5 timmar föregående säsong.
Sponsor Insight som mäter TV-tider har konstaterat att innebandyn syntes i TV mer än dubbelt så många timmar som föregående säsong.– Den här statistiken är viktig och vi följer utvecklingen med stort intresse varje år, säger Svenska Innebandyförbundets marknads- och informationschef Jonas Carlberg till innebandy.se.
Och fortsätter:
– Det har varit ett medvetet strategiskt val att satsa på tv och dess stora genomslag eftersom vi vill öka allmänhetens intresse för innebandy. Den här stora ökningen innebär att det är många nya tittare som har fått upp ögonen för innebandy, menar Jonas Carlberg
Innebandy i media 2007/08 (jämfört med 2006/07)
Antal inslag i TV + 69 %
TV-tid + 123%
Total TV-publik + 23%
Antal bilder i press + 7%
Bildutrymme i press + 3%
Räckvidd, bilder + 1%
Antal texter i press + 5%
Textutrymme i press + 6%
Räckvidd, texter +/-0%