Mullsjö nöjda med Hide-a-lite
ANNONS
Inför förra säsongen skrev Mullsjö AIS på ett vågat sponsoravtal med Electro Elco AB. Det innebar att herrlaget bytte namn till Hide-a-lite Mullsjö AIS. - Vi har fått en enorm respons från Electro, säger klubbens ordförande Harald Carlsson till Innebandymagazinet.se.
Belysningsföretaget Electro Elco AB håller till i Bankeryd, men VD:n Bosse Ekström har rötter i Mullsjö. Det var så parterna kom i kontakt med varandra.- Vi var inte fega när chansen dök upp. Det innebar ett tillskott till kassan som vi inte kunde tacka nej till, säger Harald Carlsson.
Hide-a-lite är en produkt som Electro Elco säljer. Det var ett kontroversiellt beslut att sälja ut lagnamnet. Hjärtlöst och kommersiellt tyckte vissa. Men bara herrlaget fick byta namn, även om hela föreningen tog del av pengarna.
- Avtalet har fungerat väldigt bra. Vi är helt klart nöjda med deras uppträdande och agerande. Det innebär givetvis ett ekonomiskt lyft, samtidigt som de har hjälpt oss med en del produkter i vårat arbete, säger Harald Carlsson.
När samarbetet inleddes inför förra säsongen offentliggjordes inga exakta summor men beloppet var sexsiffrigt. Enligt Harald Carlsson är samarbetet ömsesidigt positivt.
- Vi har fått en enorm respons från Electro. De har fått betydligt mer publicitet än vad de från början hade räknat med.
Kontraktet sträcker sig även över nästa säsong. Mullsjö leder för närvarande division I södra och en uppflyttning till superligan skulle innebära ett helt nytt läge i sponsorförhandlingarna.
- Avtalet är skrivet så att om herrlaget tar ett steg upp eller ner i seriesystemet omförhandlas villkoren. Det är nödvändigt för bägge parter, säger Harald Carlsson.