Nya AIK-dagar att vänta
ANNONS
Söndagens AIK-dag var den första i ordningen. Fler lär det bli. Det är åtminstone ambitionen. - Vi är nöjda och nu har vi fått något att bygga vidare på, säger AIK:s marknadschef Lars Ekholmer till Innebandymagazinet.se.
AIK:s seniorlag var i farten i 3x20 minuter och avslutade AIK-dagen med att tvåla dit Färjestaden ordentligt. Men för alla de ideella krafter som gjorde storevenemanget möjligt började dagen redan klockan sju på söndagsmorgonen.- Vi fick idén till detta redan i våras och la in Stockholms Innebandyförbunds matcher då. Sen har vi jobbat med detta sedan augusti, säger Lars Ekholmer.
Under söndagen fylldes Solnahallens C-hall med innebandyfantaster, majoriteten under 18 år. Svenska godingar spelades i högtalarsystemet, världsmästaren i speedshooting – Mikael Johansson – visade upp fina takter och AIK:s sponsorer Salming och Adidas marknadsförde sina senaste produkter. Precis som Innebandymagazinet gjorde med en monter på plats.
- Det var jävligt lyckat, säger en hes Lars Ekholmer när det är dags att summera dagen. Det är skönt att få till det trots en match som inte är het. Dagen gjorde ett trevligt intryck, säger Lars Ekholmer.
Flera funktionärer uttryckte en förhoppning om AIK-dagar även kommande säsonger. Det är mycket möjligt att det blir så.
- Vi är nöjda och har fått något att bygga vidare på, avslutar Ekholmer.