https://static-cdn.esmg.se/4/images/A gainomax_annonspris.jpg
Den här Gainomax var en av Innebandymagazinets två bästa annonser förra året.
Landet runt

Årets annons silver

ANNONS

Unihoc vann kategorin Årets mest säljande annons. Silverplaceringen för Årets bästa annons hamnade hos Gainomax. - Jätteroligt med bra respons från läsarna, säger Johan Nylund, produktchef på Gainomax Recovery.

”Bananas are for monkeys”. Det är rubriken för den Gainomaxannons som var en av de två mest populära bland de tusentals personer som röstade på årets annonser 2006.

- Det är en del av den stora kampanj vi hade i TV också. Vi vill visa att Gainomax innehåller mer kolhydrater och proteiner än det vanligare alternativet med vatten och kanske en banan, förklarar Johan Nylund.

Att företaget valde en apa beror på att de tycker att det fungerar bra att illustrera något med en apa och kopplingen till bananer är därifrån tydlig. Dessutom skiljer sig den då mycket från de vanliga sportdrycksannonserna, ofta föreställandes en svettig joggare.

- I den målgrupp som Innebandymagazinets läsare finns går det inte att ha läkarrock och pekpinne och visa hur mycket kolhydrater och protein man behöver. Det går inte in i hjärtat. På det här sättet underhålls läsarna. Det är humor och budskap, säger Johan Nylund som är mycket tacksam för utmärkelsen.

- Det är jätteroligt att få den här responsen från läsare och konsumenter.

Innebandymagazinet gratulerar Gainomax.
Den här artikeln handlar om: