Årets mest säljande annons
ANNONS
Flera tusen har registrerat sig och röstat fram 2006 års bästa annonser i Innebandymagazinet. I kategorin Årets mest säljande annons vann Unihoc. - Många ska ta åt sig äran för det här, säger Torbjörn Jonsson, brand manager.
Curveklubban har blivit en hit för Unihoc. Förmodligen mycket tack vare annonseringen som röstats fram till årets mest säljande (den som gett läsarna mest information och köplust).- Det är självklart jättekul att få utmärkelser. Kul att man märker att de som ser våra annonser i Innebandymagazinet tycker om det de ser. Det är ju det viktigaste av allt, säger Torbjörn Jonsson, brand manager på Unihoc.
Annonsens design är enkel, men bara klubban i sig, tror Torbjörn Jonsson, får läsarna intresserade. Två andra faktorer som spelat in är också Unihocs etablerade namn och den gröna, utstickande färgen.
- Du behöver många pusselbitar för att lyckas, det är precis som ett vinnande lag. Det här är ju också en produkt vi är ensamma om, säger Jonsson och förklarar hur annonsen togs fram.
- Vi ville spegla skillnaden mellan curve och ett ordinärt skaft. Vi ville visa fördelarna och ha en slående text. Det är många som kan ta åt sig äran för det här.
Innebandymagazinet gratulerar Unihoc.