https://static-cdn.esmg.se/4/images/Monter Sm-final 2007 Salming.jpg
En av många montrar i Globen i lördags där köpglada innebandyfantaster flockades.
Foto: Martin Söderberg
Landet runt

Populäraste klubborna i Globen

ANNONS

Det är den största dagen för alla spelare. Samma sak gäller för klubbtillverkarna som satsar allt hårdare på att få ut sina produkter under finalhelgen.

- Mer eller mindre alla klubbleverantörer kommer vara på plats. Det blir fler och fler utställare för varje år. De har också förstått att nu gäller det att aktivera sig. Utställarna triggas att komma med någonting extra, sa arrangemangschefen Magnus Nilsson till Innebandymagazinet.se inför årets SM-final.

Kronstrand var en av få klubbtillverkare som saknades då de inte ansåg att de hade något nytt att komma med. Men de som valde att ha montrar i Globen var alla mycket nöjda efteråt och vissa av dem hade till och med sålt slut på samtliga klubbor.

Innebandymagazinet.se kan här presentera vilken klubba som sålde bäst hos respektive leverantör.

Blast: ”Grapper för att det är mycket klubba för pengarna.”

Canadien: ”Hitmanserien för att bladet är lagom skålat och skaftet är väldigt lätt.”

Exel: ”Juniorklubban Scream 3,6 eftersom den är väldigt lätt och välbalanserad.”

Fat Pipe: ”Orc-klubban som är en skottklubba som besitter en bra känsla.”

Jolly: ”Det har varit Conny Vesterlund-klubban eftersom den är så lättspelad och den dyraste klubban i sortimentet.”

Karhu: ”Hand of Doom 34 med det mjuka bladet för att den har en otrolig känsla.”

Salming: ”Platinumklubban tack vare dess design.”

Unihoc: ”Curve- och toplightklubborna.”

X3M: ”Swedeklubban med zorrobladet för att zorro är en ny trend.”

FreeBandy/Zii: Wakizashi 002.

Zone: ”369-serien eftersom zorro är en trend.”
Den här artikeln handlar om: