Bitch gav Fat Pipe problem i Sverige
ANNONS
Fat Pipe är offensiva i sin marknadsföring, vilket har orsakat många rubriker det senaste året. I nya numret av Innebandymagazinet har vi besökt deras fabrik utanför Helsingfors. - Bitch är inget negativt ord utan vi har blivit missuppfattade, säger Sami Turtiainen, klubbtillverkarens vice VD.
Fat Pipe är marknadsledande i Finland när det gäller innebandyutrustning. I Sverige är de fortfarande den stora uppstickaren som hela tiden vinner mark. Men under det senaste året har det finska varumärket hamnat i blåsväder.- Vi har blivit missuppfattade. Det är en del föräldrar som blivit sura för vi använt ordet ”Bitch”. Det ska tas med humor. En del tar det vi gör för mycket på allvar, säger Sami, till Innebandymagazinet, och fortsätter:
- Några har reagerat i Finland också men inte på samma sätt. Vi har en annan attityd och sarkasm här. Svenskarna har inte samma humor. Därför måste vi fortsättningsvis skilja oss i vår markandsföring och som tur var har vi bra folk i Sverige som vet det. I Finland gör vi med mer humor, i Sverige mer med attityd.
I den långa storyn i Innebandymagazinet kan du också få reda på hur namnet kom till, hur allt startade och hur de resonerar kring sina produkter.
Teckna din prenumeration här!