Tre lag flyttas upp till SSL – poddpanelen analyserar beslutet

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Podpanellen med Bruno Lundberg och Ulf Andersson delar sina tankar om att tre allsvenska lag flyttas upp till SSL.

Efter Thorengruppens besked att man drar sig ur SSL har en ovanlig situation uppstått: Tre lag från Allsvenskan kommer att ta klivet upp till högstaligan. Förutom att ettan och tvåan går upp direkt, får även lag 3-6 slåss om en extra SSL-plats i kvalet. Läs mer om det här.

I Fredrikssons innebandypodd dissekerar Magnus Fredriksson förändringen tillsammans med Bruno Lundberg och Ulf Andersson. Vad innebär det här för svensk innebandy? Är det en rättvis lösning? Kunde man valt en annan väg? Poddpanelen ger sin syn på det unika läget i svensk innebandy.

Kolla in diskussionen i klippet ovan.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: