EXTRA: Giganternas kamp i semifinal

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Herrarnas SM-slutspel går in i nästa fas. Det står klart efter kvällens kvartsfinaler där Växjö och Kalmarsund säkrade sina avancemang. Växjö vann med 12-6 borta mot Pixbo Wallenstam och därmed 4-2 i matcher, och även Kalmarsund vann med 4-2 i matcher efter att fjärde vinsten skrevs till 4-3 ikväll borta mot Helsingborg.

Högst och lägst placerade lag i tabellen möts och det betyder att förra säsongens finallag och de två stora giganterna, Falun och Storvreta, ställs mot varandra i semifinal. Den andra semifinalen blir således mellan Växjö och Kalmarsund.

Kvartsfinaler

Falun-Mullsjö 4-1 i matcher

Växjö-Pixbo Wallenstam 4-2 i matcher

Kalmarsund-Helsingborg 4-2 i matcher

Storvreta-Linköping 4-1 i matcher

Semifinaler

Falun-Storvreta (bäst av 7)

Växjö-Kalmarsund (bäst av 7)

Desktop ad in article
Mobile ad in article

TV: Spelartappen inom innebandyn – ”Ett jätteproblem”

Poddpanelen med Stefan ”Bagarn” Smedberg, Ulf Andersson och Magnus Fredriksson om ungdomar som slutat spela innebandy under pandemin.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: