
Nya SM-pokalen: ”Som i NHL”
Innebandyn har fått en helt ny SM-pokal på dam- och herrsidan. Under fredagens presskonferens presenterades pokalen inför de spelare som ska kämpa om den imorgon.
– Man pratar mycket om pokaler i sportsammanhang. Vår ambition är att höja statusen på innebandyns SM med en unik och annorlunda pokal, säger Göran Harnesk.
Pokalerna är i silver och är 58 centimeter höga, föreställande tre uppställda innebandyklubbor med en innebandyboll på toppen.
– Vissa kommer tycka att den är ful och vissa att den är snygg, så är det. Men det finns ett bra symbolvärde i den här. Det blir lite som NHL med en vandringspokal som hela tiden kommer att öka i värde.

Fakta
Sockel: Amerikansk rödek, 60*350mm ca 3,5kg
Boll: naturlig storlek ca 230g silver
Klubba: ca 45cm lång ca 500g/st
Tillverkare: Bronsil AB
Den här artikeln handlar om:





