Innebandylag i bussolycka
Det har bekräftats att det är ett herrseniorlag från klubben Degerfors IBK som är inblandat.
– De var på väg till en match, säger Kenneth Ädelby, förbundschef för Värmlands Innebandyförbund, till TT.
Degerfors IBK spelar i division IV och skulle på fredagskvällen mött Edebäck utanför Hagfors.
Enligt Aftonbladet kommer Degerfors IBK under fredagskvällen att erbjuda krishjälp i Stora Vallahallen.
– Alla som har varit med om en olycka vet att man blir chockad. Krisgruppen kommer att bestå av de som är tillgängliga från styrelsen. Alla inblandades släktingar är informerade, säger Jimmy Edholm, ordförande i klubben till Aftonbladet.
Den här artikeln handlar om:





