
”Vann inte tillräckligt med närkamper”
Första matchen vann Rönnby klart mot Huddinge med 6-2. Men när man ställdes mot Endre blev det betydligt tuffare.
– Vi vann inte tillräckligt med närkamper och fick inte i väg tillräckligt med skott på mål. Sedan åkte vi även på några boxplay och det märktes att Endre tränat klart mer på powerplay än vad vi gjort, säger tränaren Tomas Davies till vlt.se.
Målskyttar i Rönnby blev Moa Schilström samt nyförvärvet från Uppsala, Evelina Sparf.
Den här artikeln handlar om:





