
”Uppsala är inte lika bra som de andra vi mött”
En poäng borta mot Huddinge blev Jönköpings första poäng för säsongen.
– Vi satte försvarsspelet bra, släppte ju in mycket mindre mål. De fick inte spela igenom oss på samma sätt. I och med att vi inte gör så mycket mål så måste vi släppa in mindre mål för att kunna vinna matcher, säger Jönköpings Linnea Juhlin till Innebandymagazinet.
Vad talar för att det blir nya poäng mot Uppsala?
– Tycker inte att Uppsala är ett lika bra lag som de andra vi mött, inte lika stark trupp om man ser till alla positioner, ett bättre lag för oss att möta. Vi gjorde en bra match mot Huddinge och det känner som vi börjar hitta vårt spel bättre.
Hur tror du matchbilden kommer se ut?
– De kommer nog vara mer bollförande vilket vi vill. De är kanske inte så vana ha att mycket boll, så vi kan förhoppningsvis göra dem lite obekväma på det sättet.
Hur slutar matchen?
– Vinst med 4-3.
Den här artikeln handlar om:





