
U19-stjärnan långtidsskadad
Den 18-årige forwarden har gjort en kanonsäsong i U19-landslaget. Det gick så pass bra att han fick tillbaka glädjen efter att ha bytt ner sig till IBF Falun Ungdom i division III.
– Landslaget har gett mig mycket och nu satsar jag på att ta en ordinarie plats i Falun, sa Jonas Adriansson till Innebandymagazinet.se för en dryg månad sedan.
Den platsen kan han glömma nu. I måndags bröt han ett ben i vänstra foten.
– Jag landade fel när jag åkte snowboard, säger Adriansson som nu är gipsad i sex veckor framöver.
– Förmodligen blir det operation nästa vecka, där de ska skruva fast en lös benbit. Det känns förstås jobbigt med benbrottet, allra helst med de skadeproblem vi har.
Den här artikeln handlar om:





