Svag start sänkte Karlstads damer

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Pixbo klev upp till en 3-0 ledning efter den första perioden, ett underläge som Karlstad aldrig klarade att hämta ikapp.
– Jag tycker vi har fått en ful ovana att vara för försiktiga i första perioden, säger Karlstads tränare Henrik Flognman till VF.

Flognman tycker dock att insatsen lovar gott inför fortsättningen.
– Det är inte så att vi saknar chanser, men det gäller att ha fokus när lägena dyker upp. Jag tycker vi löser Pixbos sätt att spela på ett bra sätt. Det kändes som att de hade lite respekt för oss efter poängen vi tog mot Iksu. Vi har så mycket chanser att det mycket väl hade kunnat resultera i en poäng i dag.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: