Svag start för Dalen: ”Haft en del stolpe ut”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

En vinst på sex matcher är Dalens facit vilket gör att man i nuläget placerar sig i bottenskiktet.
– Vi har haft en del stolpe ut, skador och liknande. Samtidigt har vi konstaterat att vi mött flertalet av lagen som förmodligen kommer tillhöra toppen, säger Dalens Sara Ryman till Innebandymagazinet.

Ligger fokus på att nå slutspel eller gäller det att hålla sig kvar i nuläget?
– Vi vill fortfarande nå slutspel, det är väldigt många poäng att spela för. Senaste matchen mot Endre var ändå ett stort framsteg, vi har något bra på gång, vi siktar uppåt.


Under dagen väntar Linköping som inför matchen placerar sig på en slutspelsplats.
– Det blir ju en otrolig viktig match, där Linköping har inlett starkt. Har inte sett Linköping spela, men tror det kommer bli en jämn match där båda lagen vill äga boll. Närkampsspelet blir nog en avgörande faktor.

Och formen för egen del, hur känns den?
– Haft lite problem med foten, det har väl påverkat min prestation lite, men godkänt är det i alla fall.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: