Stefan Jonasson lämnar Svenska Innebandyförbundet efter fem år

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Svenska Innebandyförbundets kommersiella chef och medlem i ledningsgruppen, Stefan Jonasson, meddelade under tisdagsmorgonen att han lämnar sitt uppdrag efter fem år i förbundet.

Foto: Per Wiklund

I ett inlägg på sociala medier tackar Jonasson kollegor, samarbetspartners och förbundets styrelse för åren tillsammans – och blickar framåt mot nya utmaningar. Enligt uppgifter till Innebandymagazinet kommer han att gå vidare till ett annat idrottsförbund med start 1 januari 2026.

”Efter flera fantastiska år här på Svenska Innebandyförbundet har det nu blivit dags för mig att ta nästa steg i min karriär. Det känns vemodigt att lämna en plats som betytt så mycket för mig – men samtidigt spännande inför det som komma skall,” skriver Jonasson.

Under sina år i Svenska Innebandyförbundet har han varit en nyckelperson i arbetet med att stärka sportens kommersiella utveckling. Antalet samarbetspartners har vuxit från ett fåtal till över 20, och Jonasson har ofta beskrivits som en drivande kraft som får saker att hända.

Han har tidigare varit aktiv inom innebandyn som målvakt och drev under början av 2000-talet en innebandybutik, samt arbete för AIK fotboll bland annat innan han fick rollen på marknadsavdelningen och sedan sin roll som kommersiell chef.

Jonasson har även haft en central roll i att bygga upp och förändra strukturen på förbundskansliet i Stockholm, och var en av nyckelpersonerna bakom att Svenska Innebandyförbundet återtog rättigheterna till SSL inför den här säsongen.

I sitt avskedsinlägg lyfter han fram flera höjdpunkter och personer han samarbetat med, och avslutar med orden:

”Jag kommer alltid att vara stolt över att ha varit en del av den blågula innebandyfamiljen. Vi ses på läktarna!”

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: