
Stefan Forsman: ”Mattias kändes helrätt”
Mattias Samuelsson blir ny lagkapten för Storvreta. Var det det naturliga valet anser du?
– Ja, han har spelat i Storvreta i tio år, och när han nu under försäsongen fått pröva att vara kapten så lyftes hans spel av det. Han är duktig på att få med sig alla i laget när vi spelar. Han uppfyller alla de kriterier vi söker efter i en lagkapten, säger Stefan Forsman till Innebandymagazinet.se.
Just att han har rutinen och har varit med länge. Är det en viktig aspekt också i valet av lagkapten?
– Ja det tycker jag, för då blir det som att spelaren även får en ny utmaning att jobba med i den senare delen av ens karriär. Så just rutinen tycker jag är en jätteviktig aspekt.
Den här artikeln handlar om:





