
Stålberg: ”Ett nytt liv börjar nu”
Även om Sara Stålberg för dagen tillhörde tredjefemman har hon varit en viktig kugge i Rönnby under flera år. Nu har hon dock spelat sin sista match och vilken värdig avslutning det blev.
– Herregud, först och främst spela final och så ta hem guldet – det är hur bra som helst!
Vad är det som gör att ni lyckas vända på matchen?
– Vi ger aldrig upp! Vi blir hetare och hetare. IKSU var bättre i första perioden, men sedan började vi läsa vad vi kunde utnyttja för svagheter hos dem. Vi började tänka. Men det var mycket nerver i början och vi spelade avvaktande.
Vad ska du göra nu?
– Nu ska jag göra massa saker, allt som jag inte har hunnit med förut. Jag har spelat på den här nivån nu i 10-11 år och det är underbart att få ha upplevt det här med ett så fantastiskt lag.
Den här artikeln handlar om:





