Smakstart för Åstorp/Kvidinge i kvalet till allsvenskan

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Kvalet till allsvenskan har börjat på bästa sätt för Åstorp/Kvidinge efter att man under söndagen besegrat Växjö Utveckling med 5-4, men det krävdes förlängningsspel för att skilja de bägge lagen åt.
– Den var rolig, bra tempo och härliga närkamper, säger Andreas Bremer till Innebandymagazinet.

Bremer var också den som avgjorde mötet när han nio och en halv minut in i förlängningen kunde sätta 5-4 till hemmalaget.
– Brorsan Mattias passar ut den till mig från mitten och jag skjuter direktskott och lyckas för en gångs skull sätta den i krysset. Det var skönt så det slapp avgöras på straffar.

I matchen svarade Bremer för två poäng, ett mål och en assist. Och nästa match i kvalserien lagen emellan spelas på onsdag i Fortnox Arena.
– Jag var helt ok men det kommer bli bättre. Bara köra på och visa hjärta för klubben.

TV: Se highlights från första mötet mellan Åstorp/Kvidinge och Växjö Utveckling i klippet nedan.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: