Reservmålvakten blev matchens lirare

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Det slutade med en 5-4-förlust för Storvreta i Wallenstamhallen. Men till bästa spelare på planen i Uppsalalaget utsågs målvakten Jonas Gustafsson.
– Det är viktigt för laget att känna att vi har två målvakter att byta med. Jag tar varje chans jag får, säger Gustafsson om förtroendet till UNT.

Det här var tredje raka matchen utan vinst och man är överens i Storvretalägret om vad som är problemet för laget just nu.
– Det har aldrig varit problem med försvarsspelet egentligen den här säsongen utan det är att vi inte sätter bollarna. Det gäller att få till det framåt, menar Gustafsson.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: