
Redo för hans nästa milstolpe: ”Dåligt tålamod”
Från Bele Barkarby till Järfälla och en kort sejour i Hässelby. Sedan kom flytten till Umeå som skulle bli avgörande för Albin Sjögrens karriär. Han hade alltid varit en stor talang, men när den avige snipern med det fruktade skottet började på Riksinnebandygymnasiet fick allt fler fick upp ögonen för honom.
– Det gick ganska bra för mig på RIG, och jag kom med i U19-landslaget tidigt. När man märker att folk tycker att man gör det bra så höjs självförtroendet väldigt mycket. Jag var nog den enda 94:an på RIG som fick vara med och spela i slutet av matcherna och spela med de äldre, som Alexander Rudd och Emil Johansson. Det stärkte mig väldigt mycket, säger Albin till Innebandymagazinet.
Loading ..
Den här artikeln handlar om:





