Offensiv propaganda mot USA

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Efter USA:s storförlust igår mot Schweiz med 0-17 var inte frågan om Sverige skulle vinna utan med hur mycket kommer Sverige vinna?

Första perioden hann bli en minut och 40 sekunder gammal innan Johan Samuelsson gjorde 1-0 för Sverige. Därefter följde en 13 minuter lång propagandafilm om hur man kan göra mål på 8 olika sätt. En halvminut från slutet av första perioden sätter Emil Johansson dit sin egen retur fram till 9-0 vilket också blir resultatet efter första perioden. Alexander Mcvey hade USA:s bästa chans på ett friläge efter en spelvändning men Måns Parsjö-Tegner överlistade amerikanen.

I andra perioden var Sverige lika överlägsna som i den första fast bolltempot gick ner en del. Det var i princip spel mot ett mål där USA:s låga passiva försvarsspel fick det att se ut som ett konstant svenskt Power play. Det närmsta som liknade spel fem mot fem var när Kim Nilsson satt utvisad efter en väldigt märklig utvisning. Sverige vann perioden med 5-0 och ställningen efter andra perioden var sålunda 14-0. Periodens höjdpunkt var Tobias Gustavssons sträckta vristpassning fram till Kim Nilssons första mål i matchen.

Tredje perioden är ingen skillnad mot de två föregående utan det är Sverige som håller i taktpinnen och gör lite vad de känner för. 6 mål i sista perioden ger slutresultatet 20-0 till Sverige.

Matchstatistik

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: