Nordgren skrev på för Helsingborg

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Linus Nordgren har uppvaktats av Helsingborg i flera år men har velat utvecklats i de lägre divisionerna genom att få mer speltid först. Nu känner han sig mogen att ta klivet till elitserien.

– Det är en liten vass lirare, kvick i fötter och huvud. Spelskicklig. Förmodligen en av de största talangerna som kommit fram i Sverige. Han debuterade i U19-landslaget två år ”för ung” och spelar sannolikt sitt andra U19-VM i höst, säger Helsingborgs sportchef Glenn Stjernkvist till FCHnytt.se.

Linus Nordgren är en spelskicklig center som gjorde 51 poäng för Stanstad i division II södra Götaland den gångna säsongen.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: