
KAIS Mora gör prestigevärvning: ”Dags för något nytt”
– Jag kände att det var dags för något nytt. I och med coronan fick man mycket distans till allt så jag har tänkt ganska mycket kring mig och mitt innebandyspel och vad jag tror jag behöver. När Mora kontaktade mig kändes det väldigt positivt. Någonstans där kände jag att jag måste göra ett val som gynnar mig mest som innebandyspelare. Då föll valet på Mora, säger hon till SPORT-Expressen.
26-åringen, som har gjort 30 landskamper för Sverige och vunnit VM-guld 2017, berättar för tidningen att tidigare klubben Rönnby fanns med i bilden. Att stanna i Karlstad var också ett alternativ, men valet föll alltså på trean i årets SSL.
Den här artikeln handlar om:





