Hadelund tillbaka: ”Vi är redo”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

– De är storfavoriter, men vi är redo, säger Kim Hadelund till jnytt.se

Mullsjö besegrade Växjö i den avgörande kvartsfinalen på Nyhemshallen i fredags. MAIS har aldrig varit i semifinal, och från spelarsidan är det endast Hadelund och Gillek som tidigare spelat i semi.

Hadelund som missat flera kvartsfinaler då han varit sjuk är alltså ikväll åter i truppen och redo för spel. Falun är favoriten men Hadelund är taggad.
– Det blir en svår nöt att knäcka. De har himla många gubbar som kan gå in och avgöra. Vi är underdogs och de är storfavoriter. Vi måste vinna en match borta, sen resten hemma, då är det inga problem, säger han och skrattar.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: