
Gillek om smällen: ”Stå för honom”
Faluns Jonas Adriansson menade på att Gillek försökt skada honom medvetet. Det här efter att Adriansson fick bryta matchen i mittenperioden efter fotskada.
– Det var han, vad han nu heter, nian i deras lag. Jag visste att han skulle markera lite när han sprang förbi mig, men hann inte riktigt flytta på mig. Jag hade bara en fot i marken och han klev på vaden på stödbenet och det drog till i foten, säger Adriansson till aftonbladet.se
Gillek däremot nekar till att det skulle varit medvetet att skada Falunspelaren.
– Jag hade blicken framåt och sprang in i honom. Det var verkligen inte meningen. Jag förstår att han försöker få det låta så, men jag vet att det inte var så. Det får stå för honom, säger Gillek.
Den här artikeln handlar om:





