
Gävlekeepern: ”Vi sliter och kämpar för varandra”
Vinsten mot AIK har hittills varit en engångsföreteelse för Gävle, som efter det har åkt på två raka förluster mot Dalen, samt mot Mullsjö i söndagens sena match, trots att man var med långt in i matchen.
– Vi gör mycket bra i dag. Synd att vi inte får med oss något, säger målvakten Tobias Steineck till GD.
Vid ställningen 5-3 till Mullsjö, så fick Gävle chansen i powerplay för att kunna reducera, men där man inte fick utdelning.
– Tyvärr får vi inte in nån där och sen rinner det iväg på slutet. Men vi sliter och kämpar för varandra och täcker mycket skott och så vidare.
I matchen saknades Adam Lundgren i Gävle, kugge och lagkapten i nykomlingen.
– Han är en viktig röst och han är en trygghet för oss och en slitvarg på banan.
Den här artikeln handlar om:





