Gävlekeepern: ”Vi sliter och kämpar för varandra”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Vinsten mot AIK har hittills varit en engångsföreteelse för Gävle, som efter det har åkt på två raka förluster mot Dalen, samt mot Mullsjö i söndagens sena match, trots att man var med långt in i matchen.
– Vi gör mycket bra i dag. Synd att vi inte får med oss något, säger målvakten Tobias Steineck till GD.

Vid ställningen 5-3 till Mullsjö, så fick Gävle chansen i powerplay för att kunna reducera, men där man inte fick utdelning.
– Tyvärr får vi inte in nån där och sen rinner det iväg på slutet. Men vi sliter och kämpar för varandra och täcker mycket skott och så vidare.

I matchen saknades Adam Lundgren i Gävle, kugge och lagkapten i nykomlingen.
– Han är en viktig röst och han är en trygghet för oss och en slitvarg på banan.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: