Gävle: ”Det är 27 poäng kvar att spela om”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Nykomlingen fick många positiva svar från den senaste matchen mot Warberg. Så här skriver tränarna på klubbens hemsida:
– Vi själva jobbar målmedvetet och tror på det vi gör. Matchen mot Warberg känner vi inom gruppen att det var ännu ett steg framåt. Bra energi och de bitar vi jobbar med ger svar. Kan vi bara rätta till starten i matcherna och inte ligga under med 3-4 bollar så är det mycket vunnet.

Nu är man beredda på ett revanschsuget AIK, där spelarna Patrik Hagberg, Karl-Johan Iraeus, Joel Kanebjörk och Rickie Hyvärinen beskrivs som de viktigaste pjäserna att hålla ett öga på. Och Gävle är trots det svåra läget i tabellen optimistiska inför fortsättningen.
– Det är 27 poäng kvar att spela om i årets SSL. Det är det som vi jobbar mot.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: