
Forslund: ”Nu ska vi festa!”
Först och främst, grattis till segern!
– Tack så mycket, det var härligt, säger Malin Forslund till innebandymagazinet.se.
Forslund steg fram och gjorde viktiga 1-2 och 2-2 och var en stor anledning till varför Rönnby vände och vann matchen.
– Vi hade bestämt oss att vi skulle vinna idag. Vi ville mer än våra motståndare helt enkelt och efter den svaga första perioden höjde vi oss rejält.
Rönnby hade det tufft i den första perioden och blev stundtals tillbakatryckta av ett starkt Iksu men hade efter ledningsmålet bra kontroll på matchen.
– Vi var inte tillräckligt agressiva i den första perioden och därför gjorde vi det lätt för Iksu. I andra var vi mer agressiva och då är vi riktigt starka.
Forslund gjorde två snygga mål men tyckte själv att ett mål var lite snyggare.
– Målet där Viklund kastade ut bollen var nog lite snyggare och kul för henne att assistera mig så bra.
Hur kommer ni att fira detta?
– Vi ska festa som galningar!
Den här artikeln handlar om:





