Endre: ”Slutspel för åttonde året”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Endres sluttabell 2011/12:
1.Djurgården
2.IKSU
3.Rönnby
4.Pixbo Wallenstam
5.Falun
6.KAIS Mora
7.Endre
8.Dalen
—————
9.Huddinge
10.Sala Silverstaden
11.Täby
12.Örebro
—————–
13.Jönköping
—————-
14.Karlstad

Vem är er favorit till att vinna poängligan?
– Therese Karlsson i KAIS Mora.

Vilken spelare är den mest intressanta värvningen i serien?
– Det är väl kanske inte så intressant att Sara Kristoffersson skrivít tillbaka till Falun, men klart är att det är en bra värvning. Intressant däremot är KAIS Moras värvning av Silvana Nötzli och våran värvning av Sanna Roisko.

Varför ska man se er spela i vinter?
– Vi har några spännande nyförvärv och vi får tillbaka några långtidsskadade så vi kan nog ställa till det mot alla lag i år. Sedan är ju Endre kända för att spela en offensiv innebandy och det är väl alltid roligt att se.

Vem kan få sitt genombrott i ert lag i vinter?
– Syskonen Olivia och Isabell Ruthströms står på tur.

Vad är er målsättning med säsongen?
– Att ta oss till slutspel för 8:e säsongen i rad. Sedan tar vi det därifrån

Lagets tre nyckelspelare och varför?
– Vi bygger laget på en helhet där alla är delaktiga (nyckelspelare) och viktiga. Skulle man trots det ta ut några så är ju målvakterna alltid nyckelspelare och där har vi en stark besättning.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: