
Borgqvist flyttar ”hem” igen
Övergången blev alltså helt klar igår och innebär att 19-årige Oliver Borgqvist lämnar Visby och flyttar tillbaka till Stockholm och Hammarby Handen.
– Det har varit lite strul i klubben, och problem med mitt jobb som ligger i Stockholm så det känns jättebra att det gick att få till den här lösningen, säger Borgqvist.
Oliver som tidigare under säsongen drog på sig en skada har fått relativt sparsamt med speltid men hoppas på en liten nystart nu.
– Jag drog armbågen ur led tidigare under säsongen och efter det var det lite kämpigt att komma tillbaka. Men nu är jag fullt frisk och spelklar.
Sedan tidigare känner Borgqvist ett par spelare i truppen och hoppas på att komma in bra i det nya gänget.
– Det kommer kännas skönt att få komma in i laget och så ska det bli kul med min nya tränare Jonas Gavelin som jag gillar riktigt mycket. Förhoppningsvis kommer man få en ny kick av detta. Jag vet att jag kommer in sent men jag ska göra mitt allra bästa och försöka hitta min roll i laget.
Den här artikeln handlar om:





