
Astbrant svar på kritiken: ”Han har dukat bord”
Det är inför dagens repris på SM-finalen som Brottman sågar Linköpings typ av spel.
– De kör mer 90-tal medan vi spelar 2000-talsspel. De har tittat mycket på gamla Storvreta, medan vi försöker skapa vår egen stil, säger Brottman till Innebandymagazinet.
Johan Astbrant menar i sin tur på att man får anpassa sitt spel utifrån det material man har.
– Han är en skön prick, Brottman, Men man får anpassa sina trupper efter vad man har för material. Brottman anpassade sin innebandyfilosofi när han var i Warberg och det gick ju inte jättebra där, de var nära att missa slutspel. Han har kommit till lag med dukat bord i både Falun och Storvreta. Men man får vara jäkligt skicklig om man ska klara av att vinna med det också. Det är ingen pik, säger Astbrant till Innebandymagazinet och fortsätter:
– Han är en fantastisk tränare som vunnit fyra guld, och dessutom fyra som spelare. Det är han unik i sig med. Men jag skulle varit intresserad av att se honom ta över ett lag som kanske missat slutspel, och börja bygga istället för att ha ett lag som uttalat ska vinna varje år…
Astbrant säger också att man inte vill anpassa sitt spel idag när Falun kommer på besök.
– Går man tillbaka några säsonger fick man anpassa sig ganska ordentlig efter motståndarnas spel, och spela den typ av spel som dem gjorde. Men nu har vi som lag lagt mycket fokus på vårat eget sätt att spela: Vad vi kan göra för att såra dem istället. Det jobbade vi mycket med ifjol, och tog båda matcherna mot Falun till sudden. I finalen förlorade vi med två mål, så det är ingen jättestor skillnad mellan lagen!
Den här artikeln handlar om:





