
Andréason i lång intervju: ”Det är för lite trashtalk på damsidan”
Det har varit en dramatisk dag för KAIS Mora. I morse avslöjade Innebandymagazinet att trotjänaren och snipern Malin Andréason, 27 år, lämnar klubben efter sju säsonger – vilket följdes upp med nyheten om att även superstjärnan Anna Wijk har gjort sitt i Mora.
Duon har firat stora framgångar ihop med flera SM-finaler och ett guld på meritlistan tillsammans. Andréason hade redan innan Mora-perioden också blivit svensk mästare med Djurgården. Hon har dessutom fått lyfta VM-pokalen vid två tillfällen. Men nu kommer Mora-publiken få hitta nya idoler på planen. Wijks framtid är högst oklar medan Andréason slutar spela helt.
Duon har firat stora framgångar ihop med flera SM-finaler och ett guld på meritlistan tillsammans. Andréason hade redan innan Mora-perioden också blivit svensk mästare med Djurgården. Hon har dessutom fått lyfta VM-pokalen vid två tillfällen. Men nu kommer Mora-publiken få hitta nya idoler på planen. Wijks framtid är högst oklar medan Andréason slutar spela helt.
– Det är väldigt blandade känslor. Det är tufft med tanke på att man önskade att få kriga om guldet en sista gång, men omständigheterna är ju som de är i samhället idag. Det var ju självklart bra och väldigt klokt att säsongen avslutades på grund av Coronan, säger Andréason till Innebandymagazinet.
Loading ..
Den här artikeln handlar om:





