Adam Colling: ”Inget jag hade förväntat mig”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

– Det är såklart jättekul att få chansen att visa upp sig även internationellt. Det var inget jag hade förväntat mig innan säsongen men nu känns det riktigt bra, säger Colling till Innebandymagazinet.

Hur har säsongen känts för din egen del?
– Det har känts väldigt bra. Jag har hållit mig undan från skador och hållit uppe mitt spel på en ganska hög nivå i de flesta matcherna.

Vad är nästa steg för dig i utvecklingen?
– Svårt att svara på men man kan alltid bli starkare och rappare i steget, fysiken blir viktigare och viktigare så det är väl det som jag kan utveckla.

Hur tror du det blir att spela VM-kval?
– Först och främst kul att vara med och se hur allt fungerar runtomkring. Men matcherna ska vi vinna allihop, det är inget att sticka under stolen med. Vi ska vara klart bättre än alla andra lag.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: