
20 spelare uttagna till Guldsteget
Guldsteget är Svensk Innebandys talangutvecklingsprogram. Syftet med Guldsteget är att utbilda kommande seniorlandslagsspelare, och programmet är ett kompletterande verktyg till klubbarnas arbete att överbrygga glappet mellan U19-landslagen och seniorlandslagen.
För att kunna bli uttagen måste man själv söka, och det är drygt 80 spelare som ansökt till årets program. Det rör spelare som är mellan 19-23 år och man får chansen att vara med i Guldsteget max två gånger.
Totalt 20 spelare har tagits ut – tio på damsidan och tio på herr.
Dam
Ellen Westberg, Endre IF*
Maja Lindsjö, Warberg IC
Alica Svensson, Pixbo Wallenstam IBK*
Amanda Boric Svärd, Nacka IBK*
Alexandra Terner, Karlstad IBF
Axina Pettersson, Pixbo Wallenstam IBK
Evelina Petersson, FBC Kalmarsund
Thea Löfborg, Pixbo Wallenstam IBK
Emma Heander, Pixbo Wallenstam IBK
Cajsa Alm, Thorengruppen IBK
*gör sitt andra år i Guldsteget
Herr
Leo Hagström, Linköping IBK*
Thomas Crona, Team Thorengruppen SK
Samuel Folkesson Algman, Växjö IBK*
Oscar Johansson, FC Helsingborg*
Philip Fox, Växjö IBK*
Filip Wramdemark, Pixbo Wallenstam IBK*
Hannes Nyström, Jönköpings IK
Emil Jacobsson, Jönköpings IK
Melker Hemmingberg, Jönköpings IK
Linus Nestorsson, Pixbo Wallenstam IBK
Den här artikeln handlar om:





