20 spelare uttagna till Guldsteget

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Guldsteget är Svensk Innebandys talangutvecklingsprogram. Syftet med Guldsteget är att utbilda kommande seniorlandslagsspelare, och programmet är ett kompletterande verktyg till klubbarnas arbete att överbrygga glappet mellan U19-landslagen och seniorlandslagen.

För att kunna bli uttagen måste man själv söka, och det är drygt 80 spelare som ansökt till årets program. Det rör spelare som är mellan 19-23 år och man får chansen att vara med i Guldsteget max två gånger.

Totalt 20 spelare har tagits ut – tio på damsidan och tio på herr.

Desktop ad in article
Mobile ad in article

Dam

Ellen Westberg, Endre IF*

Maja  Lindsjö, Warberg IC

Alica  Svensson, Pixbo Wallenstam IBK*

Amanda Boric Svärd, Nacka IBK*

Alexandra Terner, Karlstad IBF

Axina Pettersson, Pixbo Wallenstam IBK

Evelina Petersson, FBC Kalmarsund

Thea Löfborg, Pixbo Wallenstam IBK

Emma Heander, Pixbo Wallenstam IBK

Cajsa Alm, Thorengruppen IBK

*gör sitt andra år i Guldsteget

Desktop ad in article
Mobile ad in article

Herr

Leo Hagström, Linköping IBK*

Thomas Crona, Team Thorengruppen SK

Samuel Folkesson Algman, Växjö IBK*

Oscar Johansson, FC Helsingborg*

Philip Fox, Växjö IBK*

Filip Wramdemark, Pixbo Wallenstam IBK*

Hannes Nyström, Jönköpings IK

Emil Jacobsson, Jönköpings IK

Melker Hemmingberg, Jönköpings IK

Linus Nestorsson, Pixbo Wallenstam IBK


TV: Veera Kauppis drömmål i SM-finalen

Thorengruppens världsstjärna bjöd på stor show när hon kvitterade till 3-3 i SM-finalen mot Pixbo Wallenstam.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: