
Kalmarsund avgjorde matchserien mot Helsingborg
Efter seger på bortaplan med 4-3 (2-2, 0-0, 2-1) har Kalmarsund nu avgjort matchserien mot Helsingborg i SM-kvartsfinalen herr. Därmed vann Kalmarsund med 4-2 i matcher.
Matchen var helt jämn efter två perioder, innan Kalmarsund avgjorde.
Kim Nilsson gjorde två mål, övriga mål för bortalaget gjordes av Albin Hedstål och Anton Nilsson, målen för Helsingborg gjordes av Oliver Johansson, Pontus Sölve och Max Wahlgren.
Den här artikeln handlar om:





