Långintervju med Visbys sportchef om sillyläget och drömmen om en SSL-återkomst

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Säsongen 19/20 var Visby IBK:s första säsong i högstaserien. Man tog sig dit
efter att ha slutat tvåa i Allsvenskan Södra säsongen innan och därefter slagit
ut både Strängnäs och Team Thorengruppen i det efterföljande SSL-kvalet. Men
den gångna säsongen blev inte så lyckad för Visby i SSL, nitton inspelade poäng
på 31 matcher placerade laget på en jumboplats när Coronaviruset satte stopp
för vårens matcher och en återkomst till Allsvenskan var därmed ett faktum.

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: