
Andreas Harnesk skriver treårskontrakt med SSL-klubben
– Rönnby har från första stund imponerat på mig på och utanför planen för sin familjekänsla och starka kultur att vilja bli bättre. I klubben finns eldsjälar som brinner för laget, det finns kompetenta ledare och ett extremt lovande lag. Det ska bli spännande att se hur långt laget kan nå i framtiden. Med förutsättningarna som finns nu tror jag att Rönnby kommer att bli den bästa platsen att spela innebandy på för en damspelare som vill framåt med sin karriär, säger Andreas Harnesk i ett pressmeddelande.
Micke Stenholt, Rönnbys sportgrupp:
– Vi är jätteglada att vi nu kommit överens med Andreas om en fortsättning i föreningen. Kontraktet är på 3 år, vilket ger oss stora möjligheter att bygga vidare på det vi påbörjade i slutet av säsongen. Andreas är en kompetent och hängiven person som inte lämnar något åt slumpen i sin planering. Han har som tränare en mycket bra förmåga att inkludera spelare, ledare och övriga i föreningen.
Video: Västerås Rönnby bjuder på innebandypropaganda mot Nacka
Den här artikeln handlar om:





