Avslöjar: Malin Andréason avslutar karriären

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Innebandymagazinet kan avslöja att KAIS Mora-stjärnan Malin Andréason har gjort sitt på innebandyplanen.

– Jag avslutar min innebandykarriär, säger hon i ett SMS till Innebandymagazinet.

Andréason fyller 28 år om cirka en månad och debuterade i SSL med Djurgården säsongen 2010/11. Genombrottet kom på Gotland när hon två säsonger senare gjorde hela 36 mål för Endre IF. Just målskyttet skulle komma att utmärka henne karriären igenom.

Desktop ad in article
Mobile ad in article
Efter säsongen i Endre skrev hon på för KAIS Mora 2013/14. Det är i dalalaget som hon gjorde sig ett namn på allvar. Debutsäsongen slutade på i sammanhanget blygsamma 22 poäng, men därefter tog det fart – rejält. Hon gjorde totalt 86 mål på de kommande två säsongerna och 2014/15 fick hon dessutom lyfta SM-bucklan med Mora.

Hon skulle hinna med ytterligare två säsonger med över 30 mål. Även i landslaget firade Andréason stora framgångar – hon fick lyfta VM-bucklan vid två tillfällen, 2015 och 2017. 

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: