F-gruppen levereras av Blom: ”Han har allt man behöver som spelare”

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Nästa grupp ut är F-gruppen där vi hittar lag från södra Stockholm, Södermanland och Östergötland.

Foto: RG-foto

Till hjälp har vi en spelare från Gnesta, nämligen Oscar Blom. – Jag skulle säga att mina första tankar var att det var en ganska bra lottning. Inte så många lag som man tänker att dom är självklara att komma till play off, säger han.

Gruppen innehåller som sagt lag från flera olika distrikt och han tror han kan peka ut ett par lag i både toppen och botten. – Jag tror att Nykvarn, och Linköping och Ledberg kommer vara i toppen. I botten tror jag att Onyx och Tullinge kommer vara.

Hur tror du F-gruppen står sig gentemot de andra? – Jag tror nog att våran grupp har självklart väldigt bra lag, men jag tror att det finns en del andra grupper med bra och jämna lag genom hela serien.

Förra säsongen hade Gnesta ett par poäng upp till playoff. Detta året siktar man på t nästa kliv. – Vårt mål i IFK Gnesta skulle jag säga är att spela bra och rolig innebandy och tillslut komma till play off och därifrån ta oss så långt som möjligt.

Vem i ert lag tror du kan överraska och utvecklas? – Vi har många spelare som är väldigt duktiga och kommer ta stora steg iår, men man ska välja någon så är det Vilgot Johnson för att han har jobbat stenhårt i sommaren. Han är väldigt rolig och kolla på för han kämpar i alla situationer och backar aldrig för nåt, men han är även någon att räkna med när det kommer till anfallsspelet.

Poängkungen i fråga tror han blir en gammal lagkamrat, som nu befinner sig i ett annat lag. – Väldigt tuff fråga då det finns väldigt många som tävlar om den platsen, men någon jag tror kan vara i toppen är Willy Evertsson.

I samma lag finns det en annan spelare som han gärna hade sett i sitt lag om han hade fått välja fritt att värva. – Det skulle vara ett ganska självklart val och det är Alexander Isberg. Han har allt man behöver som innebandy spelare, och så spelar han ju även SSL.

Vad skulle du vilja ändra med JAS om du fick chansen? – Jag skulle nog ändra att säsongen blir längre, för dom som inte kommer till festen så blir säsongen väldigt kort. Annars så är det bra!

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: