Svenskproffsets säsong är över

Följ Innebandymagazinet på

Google news

Efter att ha spenderat hela sin karriär i Gävle GIK, varav en säsong i SSL, valde centern Alexander Larsson att pröva lyckan utomlands och spel i schweiziska Zug. Där har han tränats av Faluns kommande coach Nicklas Hedstål de två senaste säsongerna. Den första slutade med en cuptitel för Larsson och hans Zug men den andra har dock fått ett tidigt slut.

Desktop ad in article
Mobile ad in article

På sin hemsida meddelar Zug att Larsson har slitit av sitt korsband. 26-åringen missar därmed resterande delen av den för tillfället pausade säsongen. Innan avbrottet låg Larsson på en delad 20-plats i poängligan med sju poäng på sex matcher.


TV: Säsongens snyggaste mål i Allsvenskan

Avgör i sudden death: ”Det där är ett urtjusigt mål”

Desktop ad in article
Mobile ad in article

Den här artikeln handlar om:

Dela artikel: