PRODUKTGUIDEN
Produktguiden

Augustsson: ”Denna nedstängning oroar oss mer”

Oron är extremt stor just nu bland alla som säljer innebandyutrustning. Nedstängningen av innebandyn i november är sämsta tänkbara nyheten.

Det säljs utrustning till landets innebandyspelare varje år (snabbt uppskattat) för 400-500 miljoner kronor varje år. En av de viktigaste försäljningsperioderna är runt Black Friday och julhandeln. När i stort sett all tävlingsverksamhet har ställts in på obestämd tid är det många frågor hur mycket det kommer påverka försäljningen under årets sista veckor under covid-året 2020.

– Det är väldigt osäkert såklart. Vi går in i en mycket viktig period försäljningsmässigt nu i november och december. Det är mycket kämpigare för oss att nå omsättningen för 2019 som var 62 miljoner kronor, säger Klubbhusets delägare Magnus Augustsson till Innebandymagazinet. 

När försäljningen av utrustning stannade av i våras till följd av nedstängningen av säsongen 2019/20 hade butikerna mycket osålda produkter. F

LÄS VIDARE MED PLUS
Innebandymagazinet Plus
89 kr / mån
Tillgång till allt material på Innebandymagazinet.se
Betalas månadsvis utan bindningstid
Förnyas automatiskt
Innebandymagazinet Plus
799 kr / år
Tillgång till allt material på Innebandymagazinet.se
Förnyas automatiskt
Den här artikeln handlar om: