Pettersson: ”Varumärket - ett måste”
ANNONS
När Balrog blev Djurgården blev det inte bara ett nytt namn och nya dräkter i elitserien. Det blev även till att öppna helt nya dörrar för klubbens eldsjälar. - Det är mer människor som visar intresse och vi får presentera oss till nya samarbetspartners på ställen som vi innan inte varit i närheten av, säger Djurgårdens ordförande Roland Pettersson till Innebandymagazinet.se.
Djurgårdens innebandydamer har under säsongen fått presentera sin verksamhet kring andra Djurgårdsevenemang och det har varit viktigt för att knyta nya och viktiga sponsoravtal.- Ja, vi har nu precis gjort klart med ett stort företag som ger oss en del intäkter i rena pengar. Överhuvudtaget finns det många människor med DIF-hjärta som vill vara med på ett hörn på ett annat sätt och fler företag är intresserade av att lyssna på oss, just för att vi har med oss varumärket, Djurgården.
Nu när du varit med om en förvandling från en vanlig innebandyförening som Balrog till Djurgården. Vilka slutsatser kan du dra av att ha ett varumärke i ryggen?
- Tyvärr är verkligheten så att varumärket är en förutsättning i de stora städerna. Jag är helt övertygad om att Hammarby är i eliten inom 3-4 år och garanterat om tio år är det bara AIK, Djurgården och Hammarby det handlar om i eliten i Stockholm. Att ha ett varumärke bakom sig är ett måste helt enkelt.
Hur ser det ut med webbsändningarna framöver?
- Vi jobbar långsiktigt för att öka intresset för Djurgården innebandy. Vi tror, genom att sända matcherna i slutspelet och alla hemmamatcher nästa säsong, att vi bygger upp ett intresse av att komma och se oss i Eriksdalshallen. Vi hade 500 personer som såg matchen på webben, säger Pettersson och fortsätter:
- Vi kommer även inom kort att presentera ett nära samarbete med en annan klubbsektion inom Djurgården. Det samarbetet känns också väldigt spännande.