Warberg jagar revansch på mästarna AIK
ANNONS
På söndag spelas höstens hetaste match i superligan. Hemmalaget Warberg har jobbat hårt för att lyfta matchen. - Det kommer att bli Sveriges bästa matcharrangemang på klubblagsnivå. Sparbanskhallen blir fullsatt och våra aktiviteter startar redan sex(!) timmar innan första tekningen, säger Warbergs marknadschef Niclas Wilhelmsson till Innebandymagazinet.se.
Warberg mot AIK har de senaste åren varit en följetong i de senaste årens SM-finaler. 2008 vann Warberg SM-finalen över AIK och 2009 vann AIK över Warberg.- Vi lanserar matchen som den stora ”revanschen”. Vi jobbar bra med alla våra arrangemang men just den här matchen kör vi riktigt hårt, berättar ”Wille”.
Warberg arrangerar en sponsorträff med 250 gäster runt matchen. Dessutom arrangerar Warberg en föreläsning och inspirationsdag med en mängd olika föreläsare med ämnet; framtidens förening.
- Vi kommer att vissa utomhusaktiviteter på parkeringen, vi samarbetar med Blue Marines (supporterklubben) som jobbar stenhårt inför matchen med flaggor och andra överraskningar. Björn Borg Girls övar in nya dansnummer, Värsta priserna till vårt Warbergshjul, produktlansering av Exels nya klubba som publiken får testa.
Ansiktsmålning för alla barn
Roliga saker på varje sittplats till publiken
Spelare kastar ut saker till publiken från Matchvärden
Isbjörnarna Wictor och Wictoria skapar stämning.
Filmteamet filmar och visar alla aktiviteter på storbildsskärmen
Warberg lovar kändisar på läktaren
- Den stora utmaningen för oss denna match är vårt seminarium som vi faktiskt tar betalt för. Vi får förfrågningar inför nästan varje match från föreningar som vill komma och besöka oss och titta på våra arrangemang samt få inblick i och hur vi jobbar, och detta är ett ypperligt tillfälle att skaffa inspiration och egna idéer som man kan ta med sig hem till sina respektive föreningar. Vi sätter stor press på oss själva i och med detta, men det skall man kunna ta om man vill vara med i framkant. Men det är hårt slit och planering bakom varje arbetsinsats runt omkring våra matcher och till denna match är det nästan 120 personer som jobbar med ”Revanschen”, avslutar "Wille".