ISPO-mässan får fint besök – igen
ANNONS
Internationellt erkända ISPO-mässan i Tyskland var första PR-resan för en enad innebandyvärld. Den ägde rum i somras men nu återvänder sporten till vinterns ISPO-mässa.
Portugal har valts in som IFF-land 45, men innebandyn vill fortsätta växa. Därför samlade IFF flera klubbföretag för gemensam marknadsföring i juli. Under två dagar fanns ”The Floorball Village” på stora ISPO-mässan i München. En mässa som är till för sportmarknaden i Europa där syftet är att göra affärer och skaffa inspiration.Fokus var hårt riktat mot centrala Europa. Ett område som är svårforcerat och som kräver extremt mycket för genomslag.
– Det behövs aktiviteter som denna för att nya människor ska upptäcka innebandy. Vi signerade bland annat två nya återförsäljare ute i världen i områden där vi tidigare inte haft någon, säger Unihocs Torbjörn Johnsson till Innebandymagazinet.
Smolket i glädjebägaren var att det är vintermässan som lockar den stora publiken. Den äger rum den 27 till 30 januari och sedan en tid tillbaka är det klart att innebandyn deltar även där.
Hårdfakta om sommarens ISPO-mässa:
Stjärnor som Henrik Quist, Markus Huhtimo, Daniel Calebsson och Hannes Öhman var på plats.
Stjärnorna spelade uppvisningsmatcher på en plan som var 30x15 meter.
Tillverkarna betalade 35 000 spänn för 16 kvadratmeter. Vissa hade dubbla ytan och fick då hosta upp 70 lakan.
En del aktiviteter lockade besökarna. Mest populärt var speedshooting.
Det fanns även prickskjutning, dribblingsbana, straffläggning mot keeper och en speciell bar där man kunde hänga.
Floorball Village hade 1 000 aktiva besökare per dag.