Förbundet tillsätter marknadschef
ANNONS
SIBF har presenterat ett nyförvärv. Jonas Carlberg inleder denna vecka sin anställning som marknads- och informationschef. – Mitt mål har alltid varit att få kombinera mitt intresse för idrott och marknadsföring och det ska bli mycket roligt att få jobba med svensk innebandy, säger Carlberg.
Marknadschefen är en pusselbit i SIBF:s nya organisation.– Jag ser fram mot att arbeta med Jonas, och marknadschefen får en tydlig roll i vår nya organisation att operativt såväl som taktiskt arbeta med innebandyns spridning att bli erkänd på alla plan inom samhället, säger förbundets generalsekreterare Tomas Eriksson.
Jonas Carlberg är 31 år gammal, kommer från Karlshamn och är utbildad civilekonom med inriktning på marknadsföring. Hans senaste arbetsgivare var Nordea, där han har arbetat med sponsringsfrågor strategiskt på huvudkontoret och bland annat varit ansvarig för Nordeas sponsring av tennisturneringen Nordea Nordic Light Open.
– Mitt mål har alltid varit att få kombinera mitt intresse för idrott och marknadsföring och det ska bli mycket roligt att få jobba med svensk innebandy, säger Jonas Carlberg som inledningsvis ska arbeta med sponsorinförsäljning och sportens TV-exponering.